توصیه های لازم برای اولین روز کاری

چند توصیه و یادآوری:
الف: بموجب تبصره 21 قانون بودجه به سازمان ثبت اسناد و املاک اجازه داده شده علاوه بر هزینه های قبلی ؛ برای استعلامهای ثبتی شهری 30 هزار تومان و برای مناطق غیر شهری 10 هزارتومان دریافت و بحساب خزانه عمومی واریز نماید
مستفاد از این تبصره بنظر میرسد در مناطق شهری هزینه دولتی هر استعلام 40 هزار و با هزینه دفتر و ارزش افزوده 454500 ریال و برای مناطق غیر شهری 254500 ریال بایستی دریافت شود
از آنجا که دفاتر اسناد رسمی باید ضمن انجام تکالیف قانونی خود معادلات چند مجهول را هم حل نمایند ؛ همکاران خود راسا ابهام مناطق غیر شهری را نیز حل نمایند

ب: مالیات نقل و انتقال و حق الثبت اتومبیلهای ایرانی نیز با توجه به اینکه در سامانه بایستی وارد شده باشد احتیاطا چند مورد اول را با جداول دارایی مقایسه فرمایید اشتباه نباشد

ج:اظهارنامه مالیات ارزش افزوده فصل چهارم سال 93 نیز  تا 15 فروردین فرصت دارد با توجه به تعطیلات پیش رو فراموش نشود ... گرچه احتمال تمدید هست .. همچنان آمار تحمیلی فصلی زمستان 93

د: ظاهرا" نرخ مالیات برارزش افزوده از 8 درصد به 9 درصد افزایش یافته هم سیستم را چک بفرمائید اعمال شده باشد هم نسبت به گواهی امضا و مکاتبات و سایر خدمات ثبتی توجه شود

ه: لیست حقوقی کارکنان با توجه به تغییر روزهای ماه اسفند همراه با لیست و جدول پرداختیهای یکساله و عیدی تا 30 فروردین مهلت دارد با این توضیح که مناطقی که لیست دستی را نمیپذیرند یا از طریق نرم افزار امور مالیاتی اقدام و یا قبل از موعد پست سفارشی نمایند

اگر موارد تکلیفی جدیدی طبق مقررات بدست آمد در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد

/ 18 نظر / 38 بازدید
نمایش نظرات قبلی
فرامرز جمشیدی

بسم النور همکار فرهیخته و ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام فرا رسیدن نوروز باستانی ایرانیان و حلول بهار و آغاز سال 1394 خورشیدی را به شما و خانواده ی محترم و همکاران دلسوزتان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و آرزو می کنم شروع سال جدید ، پایان غم ها و غصه هایتان باشد . حضور شما را در فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ، ارج می نهم و امیدوارم امسال ، شاهد رشد کمی و کیفی وبلاگ ها و وبسایت ها باشیم و همکاران عزیزمان از کوچه ، پس کوچه های وایبر و واتساپ و لاین و اینستاگرام و ... به خیابان اصلی وبلاگ ها و وبسایت ها برگردند . ارادتمند : فرامرز جمشیدی – سردفتر اسناد رسمی شماره 555 تهران www.bonchaagh.ir

فرهاد عزیز

درود براستاد واعتبار جامعه سردفتری ایران استاد طباطبایی خدا شمارا حفظ کند

مهدی

با سلام و تبریک سال نو آیا بر روی اوراق پرینتی که توسط سردفتر کفیل امضا می شود بایستی مهر پرسی سردفتر کفیل بخورد یا مهر سردفتر اصیل( به مرخصی رفته) و اینکه برای پرداخت هزینه 40000 تومان استعلام با توجه به اینکه نرم افزار پوز به روزرسانی نشده و هزینه استعلام روی همان 10000 تومان ثابت است بایستی گزینه تعداد استعلام را 4 وارد کرد یا خیر آیا بعدا ً در تعداد استعلامها اداره ثبت ایرادی نخواهد گرفت

نصیری

باسلام با عنایت به ماده 47 قانون دفاتر اسناد رسمي مصوب سال 1354: که مقرر می دارد «در مورد تعليق يا انفصال موقت سردفتر كه دفترخانه به كفالت اداره مي‌شود. درآمد دفترخانه پس از وضع هزينه بين كفيل و سردفتر معلق يا منفصل بالسويه تقسيم خواهد شد.»در صورتی که سردفتر در مرخص باشد آیاطبق مفاد ماده فوق باید عمل نمود و یا ماده فوق صرفا مشمول تعلیق یا انفصال سردفتر می شود با تشکر

صولت ياوري

باسلام وعرض ارادت خدمت سيد طباطبائي گرامي نظربنده به نظرحضرتعالي درفقره هزينه استعلام ثبت نزديك تراست .البته با موارد مشابه اشتباه نشود. ضمنا مشروح نظر حقير درفضاي مجازي تقديم شد.

محمد

سلام استاد طباطبایی عزیز دفتر یار یه دفتر خونه هستم اما تمام کا رهای دفتر از جمله ثباتی. سند نویسی. خدماتی. نامه رسانی. وهر چه که فکرش بگنی دفتر انجام میدهم اما سردفتر محترم فقط 20 درصد در امد به من میدهد می خواستم تصمیم بگیرم که برم یا بمونم ما هانه میانگین سند دفتر ما هم 120 است اگه میشه راهنمایی بفر مایید که چی کار کنم ممنون میشم که جوابم بدهی

نصیری

بسمه تعالی ضمن سلام مجدد در خصوص پاسخ جنابعالی پیرو سوال حقیر در راجع به مواد شمول ماده 47 قانون دفاتر اسناد رسمی با عنایت به رای وحدت رویه کانون سردفتران و دفتریاران در مورد سؤال دفترخانه ۴ خوانسار بدین شرح (هنگام مرخصی دفتریار و نیز هنگام کفالت امور دفتریاری و قبل از تعیین دفتریار دائم، چه میزان از ۱۵% متعلق به دفتریار کفیل است؟) به شرح زیر اظهارنظر گردید: «با توجه به ماده ۱۷ آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۵۴ مبنی بر این که کفیل دارای وظایف و حقوق دفتریار اصیل است لذا تمامی ۱۵% بند ۲ ماده واحده قانون توزیع حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی مصوب ۲۸/۲/۷۳ متعلق به دفتریار کفیل است».آیا رای فوق مشمول سردفتر نیز می شود با تشکر

دفتر یار

با سلام شرمنده سید بزرگوار اصلا کارمند ندارد خودم به تنهایی تمام کارهایش را انجام میدهم سردفتر گرامی فقط تنها کاری را که انجام میدهد سند نویسی است تحریر ماهانه هم تقریبا 8 میلیون تومان است سید بزرگوار شرمنده بحث ماندن یا رفتن در کار است لطفا راهنمایی فرمایید هر چه شما گفتید من اطاعت میکنم

دفتر یار

سلام شرمنده وقت گرانبهای شما را گرفتم با طرح کردن چنین سوالی بله خیلی زیاد سر دفتر گرامی می گویند من نمی توانم بیشتر از بیست در صد بدهم وگفت اگه نمی صرفه استعفا بده وبرو کسی را هم نداره که به عنوان دفتر یار معرفی کنند به جای من تعجب می کنم. منم در جوابش می گوییم که کارهای بیرون از دفتر خودت انجام بده ومن هم علاوه بر انجام دادن وظایف قانونی خود گواهی امضا وبرابراصل وسند نویسی انجام میدهم ولی ثباتی ودیگر کارها را انجام نمیدهم همان 15 در صد قانونی خودت را به بده که باز هم قبول نمیکند سرتان به در نیاورم هر طوری که من میگوییم موافق نیست

بهروز رحمتی سردفتر 12 مراغه

استاد عزیز سلام لطفا ًبه این مطلب ما هم نظری بیاندازین شاید فرجی باشد و اصلاحی . عنوان مطلب "عدم مطابقت سامانه با جداول مالیاتی" http://dafater.blogfa.com/post/408/%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C