تامین اجتماعی در یک تصمیم فراقانونی

اخیرا ادارات تامین اجتماعی در یک اقدام ناگهانی و با یک پیامک از کارفرمایان درخواست نموده اند مبلغ 800000 ریال مصوبه 92/12/23شورایعالی کار را  در لیست بیمه کارکنان درج و برای هرنفر مبلغی معادل 240000 ریال واریز نمایند...

اینکه تامین اجتماعی از نظر مالی و بودجه ای دچار مشکل شده است موضوعی قابل تامل است ولی اینکه برای تامین هزینه ها و بودجه آن سازمان از طرقی فراتر از قانون استفاده شود زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست مدتی قبل شاهد تصویب قانون تامین بودجه سازمان مذکور توسط سازمان ثبت اسناد بودیم و اینبار بدون یک تاسیس حقوقی  تامین آن را بعهده کارفرمایان قرار داده اند

استناد درج این مبلغ ، مصوبه شورایعالی کار و تبصره ماده 36 قانون کار است که هردو مستند قبلا هم وجود داشته و اتفاق تازه ای حادث نشده ... حال چرا در بین اقلام مزایای انگیزه ای و رفاهی تنها این مبلغ مشمول درج در لیست گردیده و انهم از اول خرداد؟ سوالی است که مسئولین تامین اجتماعی باید جواب بدهند و اینکه دفاتر اسناد رسمی چرا گرفتار تحمیل این هزینه شده اند و راه برون رفت آن چیست ؟ کانون سردفتران باید جواب بدهد ....

کانون سردفتران و دفتریاران استان یزد طی نامه ای به کانون مرکز و دفتر حقوقی آن نسبت به موضوع عکس العمل نشان داده که ذیلا تقدیم میگردد و از همکاران محترم در سراسر کشور و جوامع سردفتران و کانونهای استانها تقاضا دارم در قبال این نوع تصمیمات فراقانونی اقدامات لازم را انجام دهند

/ 10 نظر / 64 بازدید
علیزاده

این مصوبه توسط شورای عالی کار ابطال شد

همکار

ایا قید مبلغ در متن وکالت مثلا مراجعه به فلان اداره ووصول طلب موکل تا مبلغ رقم قید شود حق الثبت تعلق میگیرد یا خیر ؟

علیزاده

سلام این مطلب در سایت اقتصاد انلاین درج شده است

علیزاده

http://www.eghtesadonline.com/fa/content/53250/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86%E2%80%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%84%D8%BA%D9%88-%DA%A9%D8%B3%D8%B1%D8%AD%D9%82-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87 به این مرجع مراجعه شود

علیزاده

موضوع حذف این مصوبه در ادرس ذیل هم قابل مشاهده است http://khabarkhoon.com/Post/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9-%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%88%D8%B6%D8%B9-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%B4%D9%88%D8%AF

كريمي

باسلام وخسته نباشد ميخواستم ببينم اگر روابط زن وشوهر از نوع ازدواج موقت باشد ميتوانند براي همديگر سند تنظيم نمايند سوال دوم آيا انفصال دايم براي گرفتن حق التحرير اضافي اصلاح گرديده وفقط براي معامله معارض انفصال دايم هست يا نه براي هردو انفصال ئايم هست سوال سوم اينكه مدت ارسال خلاصه معاملات همچنان 5 روز هست يا تغيير يافته ممنون از اينكه جواب ميدهيد

دفتریار

با سلام و درود و قبولی طاعات و عبادات در مورد فک رهن سوال داشتم و خواستم راهنمائی بفرمائید 1- اگر سندی چند سال قبل در رهن رفته باشد الان بخواهد فک رهن شود باید با سیستم ثبت اسناد اقرار نامه فک رهن بزنم یا فقط اطلاع نامه فک رهن بصورت دستی بنویسم آاداره ثبت شهر ما میگوید چه سند قدیم و چه جدید در رهن باشد باید با این سیستم اقرار نامه فک رهن زده شود ولی به نظر من اگر سندی بصورت قدیم در رهن رفته باشد فقط اطلاعنامه بصورت دستی نوشته و اگر بصورت سیستم ثبت اسناد سند در رهن رفته باشد باید اقرار نامه فک رهن نوشته شود . 2- حال اگر سندی با سیستم جدید ثبت اسناد در رهن رفته باشد علاوه بر تنظیم اقرار فک رهن ،باید اطلاع نامه فک رهن بصورت دستی هم بنویسم ؟و کدوم باید به اداره ثبت ارسال شود..

ارباب رجوع

سلام اجاره نامه محضری چه برتری و مزیتی نسبت به اجاره نامه بنگاه ها دارد ؟یک دلیل بیاورید که بنده مشتری چرا باید از این اجاره نامه استفاده کنم؟ لطف بفرمایید توضیح دهید ممنونم

لطیف فلاحی

سلام جناب آقای طباطبایی - طاعات وعبادات قبول باشد انشاله - در خصوص موضوعی که فرمودید وراجع به ان مفصلا شرح دادید انصافا ظلم مضاعفی در حق دفاتر اسناد رسمی است مشخص نیست چه سازمان ویا نهادی نمی تواند از دفاتر مطالباتی اضافه بگیرد در خصوص موضوع فیش ماه خرداد را ما با احتساب 25 هزار توامن اضافه واریز کردیم اما جالب تر اینکه سال 1391 با امور مالیاتی تفاهم کردیم ومبلغ 11000000 ریال مالیات ما محاسبه که انرا پرداخت نمودیم حال اداره مالیات مجددا مراجعه نموده واعلام میدارد کانون در امدهای سال 1391 را به ما اعلام وبا این اوصاف می بایست مبلغ 40000000 ریال از دفترخانه وصول می گردید که در این راستا برگه مالیاتی جدیدی به دفترخانه ارسال شده است تصور می شود از این پس به جای کلمه دفترخانه واژه " درآمد خانه" ادارات " جایگزین گردد مناسبتر خواهد بود .

علیزاده

یکی دیگر از مزایای سند رسمی اجاره این است که مطابق قانون مالیات های مستقیم هرمبلغی که بعنوان اجاره بها در ان قید شود دارائی بر اساس ان مالیات بر اجاره را وصول میکند و نمیتواند بصورت علی الراس اقدام نماید اما در اسناد اجاره عادی حتی با کد رهگیری ملاک قراین و ضرایبی خواهد بود که دارئی راسا تشخیص میدهد نه انچه در سند عادی قید شده است